Marketingstrategie boek: Word eens volwassen

“Dit marketing boek is een must read voor iedere ondernemer die een bedrijf met de juiste mindset en een heldere online strategie wil laten groeien.”

Emile Langerak, Eigenaar Ondernemerschap Academy

  • Bekend van:

Marketingstrategie boek: Word eens volwassen!

In een wereld die razendsnel verandert is het voor ondernemers en marketeers nog nooit zo belangrijk geweest om digitaal volwassen te worden. Maar hoe zorg je ervoor dat je keuzes een drijfveer worden achter succes? Het marketingstrategie boek ‘Word eens volwassen’ zit boordevol inzichten die je helpen slagen in het huidige, digitale marketinglandschap.

Online groeien

Of je nu een doorgewinterde marketing professional bent of net begint in het veld, het marketingstrategie boek ‘Word eens volwassen - Next level online ondernemen’ is een essentiële bron voor iedereen die zijn marketing kennis en vaardigheden wil verbeteren. Met ruim tien jaar aan praktische ervaring neemt Christiaan Slierendrecht je mee in je reis als online ondernemer of marketeer naar digitale volwassenheid. Zo leer je onder andere in het boek:

• Hoe je 300% meer omzet maakt in dezelfde tijd.
• Waarom de 4 p's van marketing hun beste tijd hebben gehad.
• Hoe je een reis in de tijd maakt en zo een beter resultaat behaalt
• Hoe je strategie verbindt met executie.
• Hoe je de juiste bezoekers trekt naar je website.

Marketingstrategie boek: de 3 werelden

Dit marketingstrategie boek bestaat uit drie werelden die samen een geordend geheel vormen, waarin je essentiële lessen op het gebied van marketing kunt terugvinden.

Deel 1 De mindset wereld

Je mindset is de manier waarop je denkt en naar jezelf kijkt. Het heeft dan ook alles te maken met de beslissingen die je neemt. Er wordt vaak geroepen dat een goede mindset de aanleiding is voor succes en hoewel hier zeker een kern van waarheid in zit, is het belangrijk om te beseffen dat je mindset geen eindbestemming, maar een randvoorwaarde is. In deel 1 lees je wat je kunt doen om je mindset in vijf stappen digitaal volwassen te maken en zo je volledige potentieel kunt benutten.

Deel 2 De methode wereld

In deze kernhoofdstukken worden universele geheimen uitgelicht en leer je meer over het belang van het vormen van een wendbare strategie. Ook zul je het unieke VINC-model (wat staat voor: ‘van idee naar conversie’) ontdekken waarin wordt uitgelegd hoe je een idee omzet naar concrete marketing impact. Dit deel van het boek reikt je een aantal concrete modellen en methodes aan om duurzame impact te maken met online marketing. En hoe relevant is een van de langst staande, meest omarmde marketing frameworks ooit, ofwel: de 4’ps, in onze huidige tijd? Je leest het allemaal in De Methode Wereld.

Deel 3 De gewoonte wereld

Een goede mindset en methode zijn de beginselen die ten grondslag liggen aan duurzame groei, maar de realiteit wijst uit dat er meer nodig is dan alleen een goede intentie om daadwerkelijk te groeien, namelijk: gewoontes en routine die je helpen om je doelen te verbinden aan je visie. Want: stilstand is achteruitgang. In De Gewoonte Wereld lees je hoe je momentum kunt vastpakken en hoe je een realistisch ritme voor jezelf kunt inbouwen om strategie te verbinden met executie.

Voor wie is het?

Als je succesvol wil ondernemen op het internet is dit marketingstrategie boek dé gids die je voorziet van tips en adviezen vanuit een deskundige invalshoek. ‘Word eens volwassen’ wordt door meer dan 1000 ondernemers, marketeers, studenten en docenten gebruikt.

MKB ondernemers

‘Word eens volwassen’ is een waardevolle leidraad in het ondernemerslandschap. Je leert meer over het belang van een juiste mindset en je krijgt handvatten aangereikt die je helpen om je onderneming digitaal te laten groeien. Ook helpt het je als ondernemer om op niveau het gesprek aan te gaan met marketing specialisten. Het helpt om de ‘taalkloof’ tussen ondernemers en marketeers kleiner te maken.

Marketeers

Ben je werkzaam in de marketing? Dan is 'Word eens volwassen’ een essentiële bron van kennis en inzichten op het gebied van digitale groei, zo leer je door middel van tips en adviezen alles wat nodig is om met de juiste marketingstrategieën succesvol te kunnen ondernemen.

Onderwijs (docenten en studenten)

Als je student bent of werkt in het onderwijs kan ‘Word eens volwassen’ een leerzame bijdrage leveren aan je ontwikkelproces in het digitale marketinglandschap. Dit boek helpt je om beter te begrijpen hoe het ondernemerschap werkt en wat van belang is om succesvolle marketingstrategieën te ontwikkelen.

Luister deze podcast opname om te ontdekken hoe dit boek bij kan dragen in het beroepsonderwijs.

Dit marketingstrategie boek is een waardevolle bron van kennis die geschikt is voor verschillende doelgroepen, zoals MKB ondernemers, marketeers en onderwijs. Word eens volwassen biedt praktische tips en inzichten waarmee je succesvol online kunt ondernemen en je kennis over digitale marketing kunt uitbreiden. Als je de volgende, serieuze stappen wilt zetten in je online onderneming, dan is dit boek een must-have.

Waar is het te koop?

Je bestelt ‘Word eens volwassen’ gemakkelijk online bij alle boekhandels in fysieke vorm of e-book formaat. Of stap even binnen bij de lokale boekhandel: als ze het boek niet meer op voorraad hebben is het zo voor je nabesteld. Ook is het boek te vinden in een groot aantal bibliotheken door het gehele land.

Next Level
Online Ondernemen

Voor ondernemers is het nog nooit zo belangrijk geweest om digitaal volwassen te worden. Of je leert het nieuwe digitale spel spelen; of het is game over.

Maar de spelregels in de online wereld zijn complex en soms ongrijpbaar. Hoe maak je de juiste keuzes? Hoe haal je meer rendement uit online? Hoe zorg je ervoor dat je beslissingen maakt in dienst van duurzaam succes?

Word een speler in het spel dat digitaal groeien heet en ontdek:

Waarom pokerspelers betere beslissingen maken dan schakers
Hoe je 300% meer omzet maakt in dezelfde tijd
Waarom de 4 P’s van marketing hun beste tijd hebben gehad
Hoe je een reis in de tijd maakt en zo beter resultaat behaalt
Een uniek model voor online groei gebouwd op tien jaar praktijkervaring

Reacties van lezers

Leon Ineke | Industry Manager Online Retail | Google Nederland

“Corona is een accelerator gebleken van de al bestaande digitalisering trend. Dit bevestigt nog meer de noodzaak voor ondernemers om nu versneld digitaal te transformeren, om zo mee te kunnen blijven gaan met deze veranderende consumentenbehoeftes. Het boek 'Word eens volwassen!' beschrijft op een heldere en praktische wijze hoe deze digitale transformatie als bedrijf vorm te geven. De aangereikte handvatten voor de mindset-, methode- en gewoontewereld geven mkb ondernemers een goed startpunt om digitaal volwassen te worden én d.m.v. duurzame groei te blijven. De verschillende gebruikte raamwerken uit deze 3 werelden zorgen voor een veelomvattend praktisch stappenplan, reikend van hoe de juiste beslissingen maken, tot relevante bezoekers trekken naar je eigen platform, tot het stellen van de juiste KPI's. Dit aangevuld met de unieke invalshoeken vanuit Chris zijn ervaring als pokerspeler levert dit eveneens enkele innovatieve methodes op voor het spel dat digitaal groeien heet.”

Ruben Jurna | Teamconsultant | TRI

“‘Word eens volwassen!’ leest als een praktische gids voor mkb bedrijven om op holistische wijze te groeien door het online kanaal beter te gebruiken. Op een prikkelende en toegankelijke manier wordt de lezer ondergedompeld in het reilen en zeilen van effectieve online marketing. Spelenderwijs, aan de hand van interessante en soms onverwachte voorbeelden leer je stap
voor stap welke zaken belangrijk zijn, waar je op moet letten en welke mindset er nodig is om online succesvol te zijn. Een uitgangspunt hierbij is dat ‘het hebben van succes niet zozeer ligt in een specifieke formule; maar in de mate waarin je een omgeving creëert waarin groei kan gedijen, zonder dat je vooraf precies weet wat de route naar deze groei moet zijn.’ Een uitgangspunt dat sterk aansluit bij de snel veranderende wereld van vandaag..”

Rogier Gigengack | Eigenaar | Roger Value

“Inleiding is lekker warmdraaien en goed om ook de schrijver te leren kennen. Je merkt meteen dat het boek is geschreven om inhoudelijke kennis te delen en jou de handvatten aan te reiken om je online ondernemerschap (verder) vorm te geven. Je krijgt een unieke kijk in het brein van een online ondernemer die zijn strepen reeds heeft verdiend. Dat scheelt een hoop leergeld voor als je het zelf allemaal moet ontdekken. Al met al was ik dan ook bijzonder verrast dat het niet het zoveelste leadgeneratieboek is. Als ervaren (online) ondernemer/marketeer heeft het mij geprikkeld en geholpen om diverse zaken door te ontwikkelen. Voor iedere (online) ondernemer een aanrader.”

Iris Schuurman | Student commerciële economie | HAN

“Zelf ben ik een tweedejaars Commerciële Economie student die vanuit school studieboeken leest met een erg theoretische en/of verouderde inhoud. ‘Word eens volwassen’ was hierdoor voor mij echt een verademing om te lezen. Door de aantrekkelijke lay-out met vele illustraties werd het lezen van een informatief boek veel aangenamer. Word eens volwassen’ is een boek wat praktisch erg toepasbaar is. In mijn schoolcarrière heb ik veel studieboeken gelezen over wat je moet doen in specifieke situaties. Echter leer je in “Word eens volwassen” hoe je het moet doen in de online wereld van vandaag. Kortom, ik zou dit boek aan iedere student willen aanbevelen, zeker als die student geïnteresseerd is om slim een voorsprong te nemen in online marketing!”

Emile Langerak | Eigenaar | Ondernemerschap Academy

“Dit boek is een must read voor iedere ondernemer die zijn/haar bedrijf met de juiste mindset en een heldere online strategie wil laten groeien. 'Word eens volwassen!' is een compleet boek, leest prettig en zit vol waardevolle inzichten, praktische tips en concrete voorbeelden uit eigen praktijk. Christiaan Slierendrecht beschrijft de mindset die je nodig hebt om online te groeien, hij deelt een bewezen en praktische methode om met succes digitaal te kunnen groeien en hij geeft volop praktische tips om de ideeën en inzichten die je opdoet om te zetten in nieuwe gewoontes en concrete acties. Kortom, ik adviseer dit boek aan iedere ondernemer die online wil groeien!”

Hanneke Moonen | Oprichter/Eigenaar | Moon

Auteur Hoe boek voor Strategische Personeelsplanning & Hoe boek voor Wendbaarheid

“Wil je je bedrijf online op de kaart zetten? Dan moet je dit boek lezen! Super interessant, goed en aansprekend geschreven en het maakte mij heel bewust dat we online marketing veel beter zouden kunnen inzetten bij Moon zonder 'pushy' te zijn. Het boek geeft je praktische handvatten waar je echt mee aan de slag kan, ook als je nog niet thuis bent op dit vakgebied. En de handvatten worden vanuit een heldere, actuele en integere visie op online marketing neergezet. Dankjewel voor het delen van je expertise Christiaan, wij gaan er bij Moon zeker mee aan de slag!”

Pierre Van der Feesten | Eigenaar | Festiviter Account Based Marketing

“Dit boek neemt jou en je organisatie spelenderwijs mee in de wereld van digitale groei. Niet alleen beschrijft Christiaan op een leuke wijze hoe deze wereld werkt; hij geeft je een concreet stappenplan mee om dit ook direct in praktijk te brengen. Een regelrechte aanrader voor iedere (MKB) ondernemer met digitale ambities!”

Akke Pennin | Eigenaar | IWB Agency

“Word eens volwassen! is voor mij hét handboek dat je als ondernemer anno 2021 gelezen wilt hebben. Verhelderende voorbeelden, praktische tips en bovenal doordachte (mentale) methodieken die je klaarstomen voor constant veranderende digitalisering. Om je als bedrijf niet alleen sneller, maar ook 'duurzamer' (lees: met meer continuïteit) digitaal te laten groeien. Handig om tijdens het lezen direct notities te maken (in het boek) en direct toepasbaar te maken in je dagelijkse operatie binnen je MKB-bedrijf. Let the 'groei' begin!”

Sebastian Kopp | Online Strateeg | JijOnline

“Het online kanaal inzetten voor het realiseren van duurzame groei van jouw bedrijf? Christiaan is je gids. Dit boek is een upgrade van je mentale besturingssysteem met betrekking tot (online) marketing en helpt je sneller digitaal volwassen te worden.”

Tim Vermeer | Online Marketeer | Digitic

“Als beginnend ondernemer ben ik erg blij met dit boek. De openheid in het delen van methodiek en praktijkvoorbeelden zorgt ervoor dat ik het direct kan toepassen in mijn online marketing bureau.”

Bemachtig een exemplaar: BESTEL NU

“Of je leert het nieuwe digitale spel spelen, of het is game over.”

Het verhaal achter “Word eens
volwassen!”

'Online marketing uitspelen.’ Dat was m’n missie nadat ik in 2010 vanaf een zonnig Thais eiland m’n ontslag mail verstuurde naar m’n toenmalige manager. De tien jaar daarna stonden in het teken van talloze online experimenten, projecten, concepten, succesvolle én minder succesvolle bedrijven. De lessen die ik gedurende die 10 jaar leerde vielen uiteindelijk als puzzelstukjes in elkaar in de vorm van dit boek.

Over de auteur
Christiaan Slierendrecht MSc is online strateeg en eigenaar van digital marketing bureau JijOnline. Hij heeft een bedrijfskundige achtergrond, lanceerde in 2005 zijn eerste zakelijke website en werkte enkele jaren als business analist in de financiële sector om in 2011 te starten als full time online ondernemer. Christiaan is voormalig professioneel pokerspeler en combineert z’n ervaringen als ondernemer, pokerspeler en business analist tot een uniek perspectief op online ondernemerschap.

Benieuwd naar het boek?