Een geweldige klantervaring bij een fietsenmaker

Twee fietsenmakers in dezelfde straat.

Fietsenmaker 1: Fiets met twee lekke banden laten fixen € 100,-

Fietsenmaker 2: Opgeknapte 2e hands fiets rijklaar aanschaffen € 85

Afgelopen weekend stapte ik bij fietsenmaker 2 binnen met een lekke achterband.

Jonge kerel. Duidelijk plezier in z’n vak. Hij staat mee te neuriën op de muziek die uit de speakers komt terwijl hij met m’n fiets bezig is.

Reken € 20 euro af voor het vervangen van de binnenband.

Vraag hem of hij m’n stuur kan verstellen. Doet hij er even bij. Kosteloos.

Vraag hem of hij ook servicebeurten voor e-bikes doet. Doet hij voor € 32

Bij de fietsendealer waar ik m’n fiets heb gekocht tik je € 75 tot € 100 af voor dezelfde service beurt.

Dus ik: “Ok top, dan kom ik hem binnenkort voor onderhoud bij je langs brengen.”

Maar vervolgens zegt hij: “hmmm, de remblokjes zou ik wel vervangen…”

“Maar volledige service beurt zou ik pas over een jaartje doen. Ketting ziet er nog goed uit. Kabels ook.”

Terwijl hij de binnenband heeft vervangen heeft hij z’n oog over heel de fiets laten gaan. Deze man kijkt naar het geheel, geeft een eerlijk advies en rekent een eerlijke prijs.

Hij observeert je probleem. Weegt de hele situatie mee en helpt zijn klanten op een integere manier. Met oog voor circulariteit.

Dat zouden meer ondernemers moeten doen.

Ik ben fan.

Dus bij deze een stukje gratis reclame voor deze man:

Roben de Kloet – Fiets shop Soesterberg

Woon je in de omgeving Zeist / Soest, fiets desnoods een blokje om.

Ps. Ik heb geen aandelen of andere belangen in deze zaak, louter een goede klantervaring.

Meer inspiratie om online next level te gaan met jouw bedrijf?

💬 Volg me via Linkedin: dagelijkse inzichten over #mindset, #marketing, #ondernemen

📙 Lees m’n boek ‘Word eens volwassen – Next level online ondernemen’

Geplaatst in Linkedin posts.

Christiaan Slierendrecht

Andere berichten