"“Dit boek is een must read voor iedere ondernemer die een bedrijf met de juiste mindset en een heldere online strategie wil laten groeien."

Emile Langerak, Eigenaar Ondernemerschap Academy

  • Bekend van:

Keyword density

Deze pagina gaat over keyword density. Na het lezen van deze pagina weet je alles over keyword density en hoe het jou en je website verder kan helpen.

Wat is keyword density?

Keyword density is het percentage van het totale aantal woorden op een webpagina dat bestaat uit een bepaald zoekwoord of zoekterm. Het is een van de vele factoren die zoekmachines zoals Google gebruiken om de relevantie van een webpagina te bepalen voor specifieke zoekopdrachten.

Het is belangrijk om de juiste keyword density te gebruiken op uw webpagina's om ervoor te zorgen dat uw pagina's worden geoptimaliseerd voor zoekmachines en dat ze goed scoren in zoekresultaten. Er is echter geen specifieke keyword density die als ideaal wordt beschouwd en er is geen magisch getal dat u moet bereiken.

Overmatig gebruik van zoekwoorden op uw webpagina's kan echter worden beschouwd als een vorm van spam door zoekmachines en kan leiden tot een lagere ranking in zoekresultaten. Dit wordt ook wel 'keyword stuffing' genoemd en kan leiden tot een penalty of straf van zoekmachines.

In plaats daarvan is het belangrijk om uw zoekwoorden strategisch te gebruiken op uw webpagina's en ervoor te zorgen dat ze op een natuurlijke manier voorkomen in uw inhoud. Dit betekent dat u uw zoekwoorden moet gebruiken op een manier die natuurlijk klinkt en past bij de context van uw inhoud.

Wat is er belangrijk bij keyword density?

Het is ook belangrijk om te onthouden dat zoekwoorden slechts een van de vele factoren zijn die zoekmachines gebruiken om de relevantie van een webpagina te bepalen. Andere belangrijke factoren zijn onder meer de kwaliteit en relevantie van de inhoud, de laadsnelheid van de pagina, de gebruikerservaring en de kwaliteit en relevantie van de links naar uw webpagina.

In het algemeen is het beste advies om te schrijven voor uw lezers en niet voor zoekmachines. Door kwalitatief hoogwaardige inhoud te bieden die relevant is voor uw doelgroep, kunt u hoger scoren in zoekresultaten en uw website optimaliseren voor zoekmachines.