"“Dit boek is een must read voor iedere ondernemer die een bedrijf met de juiste mindset en een heldere online strategie wil laten groeien."
Emile Langerak, Eigenaar Ondernemerschap Academy
- Bekend van:
Kennisbank: Methode & Strategie
Welkom bij de kennisbank over marketingtermen. Marketing is een breed vakgebied en kan soms overweldigend zijn door alle termen en concepten die erbij komen kijken. Deze kennisbank biedt een uitgebreide verzameling van marketingtermen en hun definities, van de basisprincipes tot de meer geavanceerde concepten. Of je nu een beginnende marketeer bent of al jarenlange ervaring hebt, deze kennisbank is bedoeld om je te helpen bij het begrijpen en toepassen van de vele termen die in het marketingvakgebied worden gebruikt. Door deze kennisbank te raadplegen, kun je je marketingkennis vergroten en jezelf beter positioneren om succes te boeken in dit dynamische en uitdagende vakgebied.
PPC
Pay-Per-Click, een vorm van adverteren waarbij de adverteerder betaalt voor elke klik op zijn advertentie.
CTR
Click-Through-Rate, het percentage mensen dat op een advertentie klikt in verhouding tot het aantal keer dat de advertentie is vertoond.
A/B testing
Het testen van verschillende versies van een pagina of advertentie om te bepalen welke het beste presteert.
Het VINC-model
Het VINC-model vertegenwoordigt de vier krachten die relevant zijn in online marketing: idee, platform, traffic en conversie, en is een modern alternatief voor de traditionele vier P's van marketing.
Call-to-action
Een verzoek aan de bezoeker om een bepaalde actie te ondernemen, zoals het invullen van een formulier of het doen van een aankoop.
Content marketing
Het creëren en verspreiden van waardevolle en relevante content om potentiële klanten aan te trekken en te behouden.
Google Analytics
Een gratis webanalyse-service van Google waarmee website-eigenaren inzicht krijgen in het bezoekersgedrag en de prestaties van hun website.
Google AdWords
Het advertentieprogramma van Google waarmee adverteerders advertenties kunnen plaatsen op zoekresultaten pagina's van Google.
Domain authority
Een score die de autoriteit van een website aangeeft, die wordt bepaald door verschillende factoren zoals het aantal en de kwaliteit van inkomende links.
Page authority
Een score die de autoriteit van een individuele webpagina aangeeft, die wordt bepaald door verschillende factoren zoals het aantal en de kwaliteit van inkomende links.
Bounce rate
Het percentage bezoekers dat een website verlaat na het bekijken van slechts één pagina.
Buyer persona
Een persona beschrijft de ideale klant door middel van naam, demografische kenmerken, doelen, uitdagingen en mediavoorkeuren, om bewust én onbewust de juiste doelgroep aan te trekken.
Wie, wat, waarom, voor wie en hoe?
Vijf vragen om jezelf regelmatig te stellen die je helpen om onderlinge samenwerking te smeden én om een websitestructuur te ontwerpen: Wie zijn we? Wat doen we? Waarom doen we dat? Voor wie doen we dat? Hoe doen we dat?
Inbound filosofie
Inbound marketing richt zich op het creëren van waardevolle content die de doelgroep zelf ontdekt op het moment dat die relevant is, terwijl outbound marketing zich focust op interruptiemarketing en transacties.
Integrale campagnes
Integrale campagnes zijn online marketingcampagnes die verschillende kanalen en tactieken combineren om rendabele groei te realiseren voor specifieke buyer persona's en proposities.
De customer journey
Gerichte content creatie voor specifieke buyer persona's in alle lagen van de customer journey vergroot bereik, genereert leads en creëert meer business.
Vliegwielmarketing
Duurzame online marketing vereist continue ontwikkeling en waardecreatie, ook bekend als 'vliegwielmarketing', waarbij het opstarten van het proces tijd kost, maar het daarna makkelijker wordt om het te versnellen en te onderhouden.