Digitale marketing boek: Word eens volwassen
“Dit marketing boek is een must read voor iedere ondernemer die een bedrijf met de juiste mindset en een heldere online strategie wil laten groeien.”
Emile Langerak, Eigenaar Ondernemerschap Academy
- Bekend van:
Digitale marketing boek: Word eens volwassen!
Ben jij op zoek naar manieren om met je bedrijf én als persoon vooruit te komen in het huidige digitale marketinglandschap dat razendsnel verandert? Dan is dit boek over online ondernemen een must-have. ‘Word eens volwassen’ zit boordevol tips en inzichten die je helpen groeien.
Digitale groei
De manier waarop we tegenwoordig denken over groei en vooruitgang is hopeloos verouderd. We proberen problemen op te lossen op een manier die achterhaald is. De huidige tijd waarin we leven vraagt om een andere, nieuwe manier van denken en doen. Alles wat je tot nu toe hebt geleerd over groei, is namelijk toe aan een upgrade. ‘Word eens volwassen’ is een digitale marketing boek die je verder helpt, door middel van adviezen en inzichten die gebaseerd zijn op ruim 10 jaar aan praktische ervaring. Christiaan Slierendrecht neemt de volgende onderwerpen in zijn boek door:
• Hoe je 300% meer omzet maakt in dezelfde tijd.
• Waarom de 4 p’s van marketing hun beste tijd hebben gehad.
• Hoe je een reis in de tijd maakt en zo een beter resultaat behaalt.
• Hoe je strategie verbindt met executie.
• Hoe je de juist bezoekers trekt naar je website.
Digitale marketing boek: de 3 werelden
Dit boek is opgedeeld in drie delen die elk een specifiek gebied van digitale marketing belichten. Deze drie delen samengevoegd vormen een gestructureerd geheel waarin alle essentiële lessen op het gebied van marketing en ondernemerschap te vinden zijn.
De mindset wereld
Je manier van denken en je zelfbeeld worden beïnvloed door je mindset, wat uiteindelijk van invloed is op de keuzes die je maakt. Een positieve mindset kan bijdragen aan succes, maar het is belangrijk om te onthouden dat een mindset alleen geen garantie is, maar eerder een randvoorwaarde om succesvol te zijn. In het eerste deel van dit digitale marketing boek ‘Word eens volwassen’ leer je in vijf stappen hoe je jouw mindset kunt veranderen en hoe je succesvol kunt zijn.
De methode wereld
De methode wereld vormt de kern van dit boek, hierin vind je universele geheimen en leer je hoe je aan de slag kunt gaan met je ideeën, zodat je jouw doelen kunt verbinden met executie. Ook zul je het VINC-model ontdekken (dit staat voor: van idee naar conversie). Daarnaast wordt een van de meest bekende, langst staande marketing frameworks ooit, ofwel: de 4 p’s besproken en leer je hoe relevant dit framework in onze huidige tijd nog is.
De gewoonte wereld
Als je jouw bedrijf toekomstbestendig te maken en duurzame groei wilt bereiken, dan heb je vaak niet genoeg aan enkel een goede mindset. Momentum en routine zorgen ervoor dat je jouw ideeën om kunt zetten naar handelingen. In de gewoonte wereld krijg je verschillende handvatten aangereikt die je kunt gebruiken om een ritme in te bouwen en gewoontes te creëren.
Voor wie is het?
Dit digitale marketing boek is een onmisbare toevoeging voor iedereen die op zoek is naar succesvolle, digitale groei op het gebied van marketing en ondernemen. ‘Word eens volwassen’ biedt waardevolle tips en adviezen vanuit een deskundig perspectief. Dit boek wordt al door meer dan 1000 ondernemers, marketeers, studenten en docenten gebruikt.
MBK ondernemers
‘Word eens volwassen’ is een waardevolle handleiding voor ondernemers die hun bedrijf digitaal willen laten groeien. Je leert hierin meer over het belang van een juiste mindset en hoe je dit kunt toepassen, zodat je jouw ideeën om kunt zetten naar handelingen en daarmee concrete marketing impact kunt maken. Daarnaast kunnen de praktische tips en adviezen je helpen om als ondernemer op hetzelfde niveau te communiceren als marketingexperts en daarmee de kloof tussen deze twee groepen te verkleinen.
Marketeers
Als je werkzaam bent in de marketing, dan is dit digitale marketing boek een must-read. Je leert alles op het gebied van digitale groei en hoe je met de juiste marketingstrategieën succesvol kunt ondernemen. Daarnaast voorzien de talloze tips en adviezen je van alle kennis die je nodig hebt om digitaal te groeien.
Onderwijs (studenten en docenten)
Als je op zoek bent naar een van de beste boeken over online ondernemen, dan is ‘Word eens volwassen’ een essentiële toevoeging aan jouw boekenplank. Dit boek, vol inzichten en adviezen helpen je met jouw voorbereiding op een carrière als marketeer of ondernemer. Dit boek is ook uitermate geschikt voor docenten, die graag hun kennis op het gebied van marketing en ondernemen willen opfrissen. Zo leer je alles over de belangrijke aspecten van ondernemen en marketing strategieën waarmee je je kunt ontwikkelen op het gebied van digitale groei. Door dit digitale marketing boek te lezen krijg je een beter begrip van de fundamentele principes van digitale groei en het is daarmee een van de meest waardevolle studieboeken van deze tijd.
Luister deze podcast opname om te ontdekken hoe dit boek bij kan dragen in het beroepsonderwijs.
‘Word eens volwassen’ is een waardevolle gids voor een breed publiek, waaronder MKB ondernemers, marketeers en studenten en docenten. Dit boek reikt je praktische tips en adviezen aan vanuit een deskundig perspectief over ondernemerschap en marketingstrategieën die je kunnen helpen bij het behalen van online succes.
Of je nu een ervaren professional bent of net begint in het veld, dit boek is een bron van essentiële informatie. Ook als je een bedrijf wilt starten of je huidige bedrijf wilt ontwikkelen op het gebied van digitale transformatie, dan is dit boek een must-have.
Waar is het te koop?
Dit digitale marketing boek kun je gemakkelijk online bestellen bij alle boekhandels in fysieke vorm of e-book formaat. Je kunt ook even binnenstappen bij de lokale boekhandel: deze kunnen het gemakkelijk voor je nabestellen als ze het boek niet meer op voorraad hebben. Ook kun je ‘Word eens volwassen’ vinden in een groot aantal bibliotheken door het gehele land.
Next Level
Online Ondernemen
Voor ondernemers is het nog nooit zo belangrijk geweest om digitaal volwassen te worden. Of je leert het nieuwe digitale spel spelen; of het is game over.
Maar de spelregels in de online wereld zijn complex en soms ongrijpbaar. Hoe maak je de juiste keuzes? Hoe haal je meer rendement uit online? Hoe zorg je ervoor dat je beslissingen maakt in dienst van duurzaam succes?
Word een speler in het spel dat digitaal groeien heet en ontdek:
Waarom pokerspelers betere beslissingen maken dan schakers
Hoe je 300% meer omzet maakt in dezelfde tijd
Waarom de 4 P’s van marketing hun beste tijd hebben gehad
Hoe je een reis in de tijd maakt en zo beter resultaat behaalt
Een uniek model voor online groei gebouwd op tien jaar praktijkervaring
Reacties van lezers
Leon Ineke | Industry Manager Online Retail | Google Nederland
“Corona is een accelerator gebleken van de al bestaande digitalisering trend. Dit bevestigt nog meer de noodzaak voor ondernemers om nu versneld digitaal te transformeren, om zo mee te kunnen blijven gaan met deze veranderende consumentenbehoeftes. Het boek 'Word eens volwassen!' beschrijft op een heldere en praktische wijze hoe deze digitale transformatie als bedrijf vorm te geven. De aangereikte handvatten voor de mindset-, methode- en gewoontewereld geven mkb ondernemers een goed startpunt om digitaal volwassen te worden én d.m.v. duurzame groei te blijven. De verschillende gebruikte raamwerken uit deze 3 werelden zorgen voor een veelomvattend praktisch stappenplan, reikend van hoe de juiste beslissingen maken, tot relevante bezoekers trekken naar je eigen platform, tot het stellen van de juiste KPI's. Dit aangevuld met de unieke invalshoeken vanuit Chris zijn ervaring als pokerspeler levert dit eveneens enkele innovatieve methodes op voor het spel dat digitaal groeien heet.”
Ruben Jurna | Teamconsultant | TRI
“‘Word eens volwassen!’ leest als een praktische gids voor mkb bedrijven om op holistische wijze te groeien door het online kanaal beter te gebruiken. Op een prikkelende en toegankelijke manier wordt de lezer ondergedompeld in het reilen en zeilen van effectieve online marketing. Spelenderwijs, aan de hand van interessante en soms onverwachte voorbeelden leer je stap
voor stap welke zaken belangrijk zijn, waar je op moet letten en welke mindset er nodig is om online succesvol te zijn. Een uitgangspunt hierbij is dat ‘het hebben van succes niet zozeer ligt in een specifieke formule; maar in de mate waarin je een omgeving creëert waarin groei kan gedijen, zonder dat je vooraf precies weet wat de route naar deze groei moet zijn.’ Een uitgangspunt dat sterk aansluit bij de snel veranderende wereld van vandaag..”
Rogier Gigengack | Eigenaar | Roger Value
“Inleiding is lekker warmdraaien en goed om ook de schrijver te leren kennen. Je merkt meteen dat het boek is geschreven om inhoudelijke kennis te delen en jou de handvatten aan te reiken om je online ondernemerschap (verder) vorm te geven. Je krijgt een unieke kijk in het brein van een online ondernemer die zijn strepen reeds heeft verdiend. Dat scheelt een hoop leergeld voor als je het zelf allemaal moet ontdekken. Al met al was ik dan ook bijzonder verrast dat het niet het zoveelste leadgeneratieboek is. Als ervaren (online) ondernemer/marketeer heeft het mij geprikkeld en geholpen om diverse zaken door te ontwikkelen. Voor iedere (online) ondernemer een aanrader.”
Iris Schuurman | Student commerciële economie | HAN
“Zelf ben ik een tweedejaars Commerciële Economie student die vanuit school studieboeken leest met een erg theoretische en/of verouderde inhoud. ‘Word eens volwassen’ was hierdoor voor mij echt een verademing om te lezen. Door de aantrekkelijke lay-out met vele illustraties werd het lezen van een informatief boek veel aangenamer. Word eens volwassen’ is een boek wat praktisch erg toepasbaar is. In mijn schoolcarrière heb ik veel studieboeken gelezen over wat je moet doen in specifieke situaties. Echter leer je in “Word eens volwassen” hoe je het moet doen in de online wereld van vandaag. Kortom, ik zou dit boek aan iedere student willen aanbevelen, zeker als die student geïnteresseerd is om slim een voorsprong te nemen in online marketing!”
Emile Langerak | Eigenaar | Ondernemerschap Academy
“Dit boek is een must read voor iedere ondernemer die zijn/haar bedrijf met de juiste mindset en een heldere online strategie wil laten groeien. 'Word eens volwassen!' is een compleet boek, leest prettig en zit vol waardevolle inzichten, praktische tips en concrete voorbeelden uit eigen praktijk. Christiaan Slierendrecht beschrijft de mindset die je nodig hebt om online te groeien, hij deelt een bewezen en praktische methode om met succes digitaal te kunnen groeien en hij geeft volop praktische tips om de ideeën en inzichten die je opdoet om te zetten in nieuwe gewoontes en concrete acties. Kortom, ik adviseer dit boek aan iedere ondernemer die online wil groeien!”
Hanneke Moonen | Oprichter/Eigenaar | Moon
Auteur Hoe boek voor Strategische Personeelsplanning & Hoe boek voor Wendbaarheid
“Wil je je bedrijf online op de kaart zetten? Dan moet je dit boek lezen! Super interessant, goed en aansprekend geschreven en het maakte mij heel bewust dat we online marketing veel beter zouden kunnen inzetten bij Moon zonder 'pushy' te zijn. Het boek geeft je praktische handvatten waar je echt mee aan de slag kan, ook als je nog niet thuis bent op dit vakgebied. En de handvatten worden vanuit een heldere, actuele en integere visie op online marketing neergezet. Dankjewel voor het delen van je expertise Christiaan, wij gaan er bij Moon zeker mee aan de slag!”
Pierre Van der Feesten | Eigenaar | Festiviter Account Based Marketing
“Dit boek neemt jou en je organisatie spelenderwijs mee in de wereld van digitale groei. Niet alleen beschrijft Christiaan op een leuke wijze hoe deze wereld werkt; hij geeft je een concreet stappenplan mee om dit ook direct in praktijk te brengen. Een regelrechte aanrader voor iedere (MKB) ondernemer met digitale ambities!”
Akke Pennin | Eigenaar | IWB Agency
“Word eens volwassen! is voor mij hét handboek dat je als ondernemer anno 2021 gelezen wilt hebben. Verhelderende voorbeelden, praktische tips en bovenal doordachte (mentale) methodieken die je klaarstomen voor constant veranderende digitalisering. Om je als bedrijf niet alleen sneller, maar ook 'duurzamer' (lees: met meer continuïteit) digitaal te laten groeien. Handig om tijdens het lezen direct notities te maken (in het boek) en direct toepasbaar te maken in je dagelijkse operatie binnen je MKB-bedrijf. Let the 'groei' begin!”
Sebastian Kopp | Online Strateeg | JijOnline
“Het online kanaal inzetten voor het realiseren van duurzame groei van jouw bedrijf? Christiaan is je gids. Dit boek is een upgrade van je mentale besturingssysteem met betrekking tot (online) marketing en helpt je sneller digitaal volwassen te worden.”
Tim Vermeer | Online Marketeer | Digitic
“Als beginnend ondernemer ben ik erg blij met dit boek. De openheid in het delen van methodiek en praktijkvoorbeelden zorgt ervoor dat ik het direct kan toepassen in mijn online marketing bureau.”
Bemachtig een exemplaar: BESTEL NU
“Of je leert het nieuwe digitale spel spelen, of het is game over.”
Het verhaal achter “Word eens
volwassen!”
'Online marketing uitspelen.’ Dat was m’n missie nadat ik in 2010 vanaf een zonnig Thais eiland m’n ontslag mail verstuurde naar m’n toenmalige manager. De tien jaar daarna stonden in het teken van talloze online experimenten, projecten, concepten, succesvolle én minder succesvolle bedrijven. De lessen die ik gedurende die 10 jaar leerde vielen uiteindelijk als puzzelstukjes in elkaar in de vorm van dit boek.
Over de auteur
Christiaan Slierendrecht MSc is online strateeg en eigenaar van digital marketing bureau JijOnline. Hij heeft een bedrijfskundige achtergrond, lanceerde in 2005 zijn eerste zakelijke website en werkte enkele jaren als business analist in de financiële sector om in 2011 te starten als full time online ondernemer. Christiaan is voormalig professioneel pokerspeler en combineert z’n ervaringen als ondernemer, pokerspeler en business analist tot een uniek perspectief op online ondernemerschap.
Benieuwd naar het boek?