Contentmarketing boek: Word eens volwassen

“Dit marketing boek is een must read voor iedere ondernemer die een bedrijf met de juiste mindset en een heldere online strategie wil laten groeien.”

Emile Langerak, Eigenaar Ondernemerschap Academy

  • Bekend van:

Contentmarketing boek: Word eens volwassen!

Ben jij als ondernemer, marketeer, docent of student op zoek naar manieren om jezelf én je bedrijf te ontwikkelen in het huidige digitale marketinglandschap? Dan is contentmarketing boek ‘Word eens volwassen’ voor jou een must-have. Dit boek zit vol adviezen en inzichten die je helpen met online groei.

Digitale volwassenheid

De huidige marketing wereld verandert razendsnel en het is voor ondernemers en marketeers nog nooit zo belangrijk geweest om deze digitale groei bij te houden. Maar wat houdt deze groei precies in en hoe zorg je ervoor dat je dit toe kunt passen binnen jouw bedrijf? Contentmarketing boek ‘Word eens volwassen!’ voorziet je van alle tips, inzichten en universele geheimen die je nodig hebt om jouw bedrijf toekomstbestendig te maken en online succes te behalen. Met meer dan tien jaar aan praktische ervaring en kennis neemt Christiaan Slierendrecht je mee in je reis als online ondernemer of marketeer naar digitale volwassenheid. Zo leer je onder andere in het boek:

• Hoe je 300% meer omzet maakt in dezelfde tijd.
• Waarom de 4 p’s van marketing hun beste tijd hebben gehad.
• Hoe je een reis maakt in de tijd en zo een beter resultaat behaalt.
• Hoe je strategie verbindt met executie.
• Hoe je de juiste bezoekers trekt naar je website.

Contentmarketing boek: de 3 werelden

‘Word eens volwassen’ is onderverdeeld in drie delen die ieder een specifiek aspect van digitale marketing en ondernemerschap behandelen. Samen vormen deze delen een overzichtelijk en gestructureerd geheel boordevol adviezen en tips die jij kunt gebruiken om je te ontwikkelen in de digitale marketingwereld.

De mindset wereld

Je wilt als ondernemer of marketeer de beste keuzes maken voor je bedrijf en daarin je volledige potentieel kunnen benutten. Maar wat is daar precies voor nodig? Een belangrijk onderdeel van duurzame groei is een juiste mindset, want hierop baseer je al je keuzes en dit heeft ook alles te maken met de manier waarop jij naar jezelf kijkt. In deel 1 leer je hoe je jouw mindset kunt upgraden en zo je doelen kunt behalen.

De methode wereld

In deze hoofdstukken van dit contentmarketing boek draait het vooral om handelen. Duurzame groei begint vaak met een idee, maar er is meer nodig om tot een meetbaar resultaat te komen. In de methode wereld leer je hoe je in vijf stappen jouw doelen kunt verbinden aan executie en daarmee je ideeën om kunt zetten naar concrete marketing impact. Daarnaast ontdek je hoe je het VINC-model (wat staat voor: van idee naar conversie) kunt toepassen binnen jouw bedrijf en het cyclische proces kunt gebruiken als drijfveer achter succes. Ook wordt er in dit deel besproken hoe relevant een van de meest omarmde, langst staande marketing frameworks ooit: ook wel de 4 p’s genoemd, in onze huidige tijd nog is.

De gewoonte wereld

Een goede mindset en methode zijn belangrijke factoren als je digitale groei wilt bereiken. Toch is het van belang om te beseffen dat een goede mindset alleen geen garantie is voor succes, maar een randvoorwaarde. In deel drie leer je hoe je gewoontes en routine kunt combineren met momentum om zo beter te gaan presteren dan de concurrentie.

Voor wie is het?

Het contentmarketing boek ‘Word eens volwassen’ is een uitstekende gids voor iedereen die online succesvol wil ondernemen. Het biedt waardevolle tips en adviezen vanuit een deskundig perspectief en heeft al meer dan duizend ondernemers, marketeers, studenten en docenten geholpen bij het bereiken van hun doelen.

MKB ondernemers

‘Word eens volwassen’ is een waardevolle leidraad in het ondernemerslandschap. Dit boek benadrukt het belang van een positieve mindset en biedt praktische handvatten om je onderneming te laten bloeien en je ideeën om te zetten naar handelingen. Daarnaast kan het helpen om als ondernemer op gelijk niveau te communiceren met marketing experts en zo de taalkloof tussen deze twee groepen te verkleinen.

Marketeers

Dit boek is een onmisbare bron van kennis en inzichten op het gebied van digitale transformatie. Als je werkzaam bent in de marketing, dan biedt dit boek je talloze tips en adviezen die je helpen bij het ontwikkelen van concrete en impactvolle marketingstrategieën voor een succesvolle onderneming.

Studenten en docenten

Ben je student of werk je in het onderwijs? Dan is ‘Word eens volwassen’ een essentiële toevoeging aan je boekenplank. Dit boek bevat talloze tips, adviezen en inzichten die je helpen om je voor te bereiden op een carrière als marketing specialist of ondernemer. Je leert hoe het ondernemerschap werkt en wat van belang is om succesvolle marketingstrategieën te ontwikkelen. Dit boek is ook uitermate geschikt voor docenten die hun kennis op het gebied van digitale groei willen uitbreiden. Door het lezen van ‘Word eens volwassen’ krijg je een beter begrip van alle fundamentele principes van digitale marketing en het is daarmee een waardevolle toevoeging aan je leerproces.

Luister deze podcast opname om te ontdekken hoe dit boek bij kan dragen in het beroepsonderwijs.

‘Word eens volwassen’ is een contentmarketing boek die geschikt is voor veel verschillende doelgroepen, zoals: MKB ondernemers, marketeers, docenten en studenten. Dit boek licht universele marketing geheimen uit en reikt je alle handvatten aan die je nodig hebt om succesvol te zijn in het digitale marketinglandschap.

Waar is het te koop?

‘Word eens volwassen’ is gemakkelijk te bestellen bij alle boekhandels, in ebook formaat of fysieke vorm. Je kunt ook even binnenstappen bij je lokale boekhandel waar het boek zo voor je is nabesteld, als ze het niet meer op voorraad hebben. Verder kun je ‘Word eens volwassen’ vinden in een groot aantal bibliotheken door het gehele land.

Next Level
Online Ondernemen

Voor ondernemers is het nog nooit zo belangrijk geweest om digitaal volwassen te worden. Of je leert het nieuwe digitale spel spelen; of het is game over.

Maar de spelregels in de online wereld zijn complex en soms ongrijpbaar. Hoe maak je de juiste keuzes? Hoe haal je meer rendement uit online? Hoe zorg je ervoor dat je beslissingen maakt in dienst van duurzaam succes?

Word een speler in het spel dat digitaal groeien heet en ontdek:

Waarom pokerspelers betere beslissingen maken dan schakers
Hoe je 300% meer omzet maakt in dezelfde tijd
Waarom de 4 P’s van marketing hun beste tijd hebben gehad
Hoe je een reis in de tijd maakt en zo beter resultaat behaalt
Een uniek model voor online groei gebouwd op tien jaar praktijkervaring

Reacties van lezers

Leon Ineke | Industry Manager Online Retail | Google Nederland

“Corona is een accelerator gebleken van de al bestaande digitalisering trend. Dit bevestigt nog meer de noodzaak voor ondernemers om nu versneld digitaal te transformeren, om zo mee te kunnen blijven gaan met deze veranderende consumentenbehoeftes. Het boek 'Word eens volwassen!' beschrijft op een heldere en praktische wijze hoe deze digitale transformatie als bedrijf vorm te geven. De aangereikte handvatten voor de mindset-, methode- en gewoontewereld geven mkb ondernemers een goed startpunt om digitaal volwassen te worden én d.m.v. duurzame groei te blijven. De verschillende gebruikte raamwerken uit deze 3 werelden zorgen voor een veelomvattend praktisch stappenplan, reikend van hoe de juiste beslissingen maken, tot relevante bezoekers trekken naar je eigen platform, tot het stellen van de juiste KPI's. Dit aangevuld met de unieke invalshoeken vanuit Chris zijn ervaring als pokerspeler levert dit eveneens enkele innovatieve methodes op voor het spel dat digitaal groeien heet.”

Ruben Jurna | Teamconsultant | TRI

“‘Word eens volwassen!’ leest als een praktische gids voor mkb bedrijven om op holistische wijze te groeien door het online kanaal beter te gebruiken. Op een prikkelende en toegankelijke manier wordt de lezer ondergedompeld in het reilen en zeilen van effectieve online marketing. Spelenderwijs, aan de hand van interessante en soms onverwachte voorbeelden leer je stap
voor stap welke zaken belangrijk zijn, waar je op moet letten en welke mindset er nodig is om online succesvol te zijn. Een uitgangspunt hierbij is dat ‘het hebben van succes niet zozeer ligt in een specifieke formule; maar in de mate waarin je een omgeving creëert waarin groei kan gedijen, zonder dat je vooraf precies weet wat de route naar deze groei moet zijn.’ Een uitgangspunt dat sterk aansluit bij de snel veranderende wereld van vandaag..”

Rogier Gigengack | Eigenaar | Roger Value

“Inleiding is lekker warmdraaien en goed om ook de schrijver te leren kennen. Je merkt meteen dat het boek is geschreven om inhoudelijke kennis te delen en jou de handvatten aan te reiken om je online ondernemerschap (verder) vorm te geven. Je krijgt een unieke kijk in het brein van een online ondernemer die zijn strepen reeds heeft verdiend. Dat scheelt een hoop leergeld voor als je het zelf allemaal moet ontdekken. Al met al was ik dan ook bijzonder verrast dat het niet het zoveelste leadgeneratieboek is. Als ervaren (online) ondernemer/marketeer heeft het mij geprikkeld en geholpen om diverse zaken door te ontwikkelen. Voor iedere (online) ondernemer een aanrader.”

Iris Schuurman | Student commerciële economie | HAN

“Zelf ben ik een tweedejaars Commerciële Economie student die vanuit school studieboeken leest met een erg theoretische en/of verouderde inhoud. ‘Word eens volwassen’ was hierdoor voor mij echt een verademing om te lezen. Door de aantrekkelijke lay-out met vele illustraties werd het lezen van een informatief boek veel aangenamer. Word eens volwassen’ is een boek wat praktisch erg toepasbaar is. In mijn schoolcarrière heb ik veel studieboeken gelezen over wat je moet doen in specifieke situaties. Echter leer je in “Word eens volwassen” hoe je het moet doen in de online wereld van vandaag. Kortom, ik zou dit boek aan iedere student willen aanbevelen, zeker als die student geïnteresseerd is om slim een voorsprong te nemen in online marketing!”

Emile Langerak | Eigenaar | Ondernemerschap Academy

“Dit boek is een must read voor iedere ondernemer die zijn/haar bedrijf met de juiste mindset en een heldere online strategie wil laten groeien. 'Word eens volwassen!' is een compleet boek, leest prettig en zit vol waardevolle inzichten, praktische tips en concrete voorbeelden uit eigen praktijk. Christiaan Slierendrecht beschrijft de mindset die je nodig hebt om online te groeien, hij deelt een bewezen en praktische methode om met succes digitaal te kunnen groeien en hij geeft volop praktische tips om de ideeën en inzichten die je opdoet om te zetten in nieuwe gewoontes en concrete acties. Kortom, ik adviseer dit boek aan iedere ondernemer die online wil groeien!”

Hanneke Moonen | Oprichter/Eigenaar | Moon

Auteur Hoe boek voor Strategische Personeelsplanning & Hoe boek voor Wendbaarheid

“Wil je je bedrijf online op de kaart zetten? Dan moet je dit boek lezen! Super interessant, goed en aansprekend geschreven en het maakte mij heel bewust dat we online marketing veel beter zouden kunnen inzetten bij Moon zonder 'pushy' te zijn. Het boek geeft je praktische handvatten waar je echt mee aan de slag kan, ook als je nog niet thuis bent op dit vakgebied. En de handvatten worden vanuit een heldere, actuele en integere visie op online marketing neergezet. Dankjewel voor het delen van je expertise Christiaan, wij gaan er bij Moon zeker mee aan de slag!”

Pierre Van der Feesten | Eigenaar | Festiviter Account Based Marketing

“Dit boek neemt jou en je organisatie spelenderwijs mee in de wereld van digitale groei. Niet alleen beschrijft Christiaan op een leuke wijze hoe deze wereld werkt; hij geeft je een concreet stappenplan mee om dit ook direct in praktijk te brengen. Een regelrechte aanrader voor iedere (MKB) ondernemer met digitale ambities!”

Akke Pennin | Eigenaar | IWB Agency

“Word eens volwassen! is voor mij hét handboek dat je als ondernemer anno 2021 gelezen wilt hebben. Verhelderende voorbeelden, praktische tips en bovenal doordachte (mentale) methodieken die je klaarstomen voor constant veranderende digitalisering. Om je als bedrijf niet alleen sneller, maar ook 'duurzamer' (lees: met meer continuïteit) digitaal te laten groeien. Handig om tijdens het lezen direct notities te maken (in het boek) en direct toepasbaar te maken in je dagelijkse operatie binnen je MKB-bedrijf. Let the 'groei' begin!”

Sebastian Kopp | Online Strateeg | JijOnline

“Het online kanaal inzetten voor het realiseren van duurzame groei van jouw bedrijf? Christiaan is je gids. Dit boek is een upgrade van je mentale besturingssysteem met betrekking tot (online) marketing en helpt je sneller digitaal volwassen te worden.”

Tim Vermeer | Online Marketeer | Digitic

“Als beginnend ondernemer ben ik erg blij met dit boek. De openheid in het delen van methodiek en praktijkvoorbeelden zorgt ervoor dat ik het direct kan toepassen in mijn online marketing bureau.”

Bemachtig een exemplaar: BESTEL NU

“Of je leert het nieuwe digitale spel spelen, of het is game over.”

Het verhaal achter “Word eens
volwassen!”

'Online marketing uitspelen.’ Dat was m’n missie nadat ik in 2010 vanaf een zonnig Thais eiland m’n ontslag mail verstuurde naar m’n toenmalige manager. De tien jaar daarna stonden in het teken van talloze online experimenten, projecten, concepten, succesvolle én minder succesvolle bedrijven. De lessen die ik gedurende die 10 jaar leerde vielen uiteindelijk als puzzelstukjes in elkaar in de vorm van dit boek.

Over de auteur
Christiaan Slierendrecht MSc is online strateeg en eigenaar van digital marketing bureau JijOnline. Hij heeft een bedrijfskundige achtergrond, lanceerde in 2005 zijn eerste zakelijke website en werkte enkele jaren als business analist in de financiële sector om in 2011 te starten als full time online ondernemer. Christiaan is voormalig professioneel pokerspeler en combineert z’n ervaringen als ondernemer, pokerspeler en business analist tot een uniek perspectief op online ondernemerschap.

Benieuwd naar het boek?